در ادامه تفاوتهای اضطراب و ترس :

-تفاوت دیگر اضطراب با ترس در این است که ترس بدن را به فعالیت وامی دارد در حالیکه اضطراب بیشتر جنبه انفعالی دارد .

وقتی خطری شما رو تهدید می کنه و شما احساس ترس رو تجربه می کنین تمام قوای بدن در جهتی حکرت می کنند که با تمام توان از خطر دور شوید  ، ضربان قلب بالا میره و بدن با 2 برابر توان معمولی خودش شروع می کنه به فعالیت برای دور شدن از خطر

در حالیکه وقتی شما اضطراب دارین فعالیت نرمال خودتون رو هم مختل می کنید ، به عبارتی با اضطراب نه تنها توان بدن چند برابر نشده که از حالت نرمال هم کمتر میشه

-معمولا در هنگام ترس من و  شما کنترل بهتر و دقیقتری بر اوضاع داریم  و به همین دلیل از عهده اداره اتفاق تا حد ممکن بر می آئیم در حالیکه در وقت اضطراب کنترل خود را از دست داده و رفتاری در بعضی اوقات  کاملا غیر واقع بینانه داریم.

-می دانیم که ترس ضروری است و حتی شاید بتوان گفت که اگر یک روز من و شما نترسیم احتمال مرگ ما قطعی خواهد بود در حالیکه اضطراب غیر ضروری است جز در موارد خفیف و ضعیف.

ترس منو شما را به حمله وا می دارد و در ترس شدید از میدان می گریزیم.اضطراب جنبه تدافعی و حمایتی دارد در حالیکه در اضطراب شدید فرد متوقف و زمین گیر می شود.

در نتیجه اضطراب بدون تردید نه تنها مضر است بلکه می تواند موجب هزاران بیماری و گرفتاری شود.اضطراب آن وقت که بسیار کم است و کاملا در کنترل ماست و موجب بیش بینی و بیش گیری و یا آمادگی لازم را برای برخورد با مسئله ی بیدا کنیم می تواند برای انسان مفید باشد.


ترس و اضطراب قسمت اول : کلیک کنید