آموزش فیزیک بودجه بندی فیزیک روش مطالعه فیزیک تسلط به فیزیک در کوتاه ترین زمان

۴ مطلب در تیر ۱۳۹۳ ثبت شده است

کتاب . معلم . کنکور!

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کوروش رزمگیر

جلسه اول کلاس فییک 3 تجربی شهدا

خب بالاخره جلسه اول و دوم کلاس فیزیک 3 تجربی شهدا هم برگزار شد

اکثر بچه ها جدید بودن ولی اینطور که یه نظر میاد بچه های بسیار خوبی تو این کلاس هستن

حالا البته باید بگذره تا ببینیم حدسمون چقدر درسته!

معدلهای بچه ها تو رنج متوسط رو به خوبه ولی اونطور که قابل پیش بینی بود اکثرا نمره فیزیک 2 شون خوب نشده بود

به محض اینکه گفتم نمره های پارسالتون رو بگین مقاکمت عجیبی شکل گرفت! ولی خب دیگه همه مجبور شدن بگن!

یکی گفت نمره شخصیه! مگه مسواکه آخه! 

از نکات خوب کلاس یکی از بچه های پارسال بود که فهمیدیم نمره فیزیک 2 رو 19.75 گرفته که خیلی برام خوشحال کننده بود! به عبارت بهتر ذوق کردم!

چهره شاخص جلسه اول هم خانم ربانی بود که میشه انرژی و علاقه و پشتکار رو درش دید 

خلاصه به نظر میاد این کلاس هم مثه کلاس سال قبل فیزیک 2 یکی از بهترین کلاسهام خواهد شد.

امیدوارم تا اخر سال تحصیلی اینده کلاس پر انرژی و مفید و با روحیه ای داشته باشیم


۷ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کوروش رزمگیر

آدمها تحمل درد را به فکر کردن ترجیح می دهند!

جدیدترین تحقیق علمی  منتشر شده در مجله دانش٬ مدعی شده است آدمها ترجیح می دهند به آنها شوک برقی داده شود تا اینکه ۱۵ دقیقه در یک گوشه خلوت بنشینند و فکر کنند.

روانشناس دانشگاه کلمبیا Malia Mason در این زمینه می گوید: « نتایج گواهی دهنده این واقعیت هستند که ما با افکارمان راحت نیستیم و به همین خاطر مدام چشم به جهان بیرون از خود دوخته ایم تا سرگرم  مان کند.»

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کوروش رزمگیر

کشف رازهای بزرگ جهان با گام‌های کوچک

دکتر «کامران وفا»، استاد دانشگاه هاروارد و برنده مدال دیراک و عضو فرهنگستان علوم آمریکا، یکی از برجسته‌ترین فیزیکدانان ایرانی و یکی از متخصصان درجه‌یک جهان در حوزه فیزیک نظری و به‌ویژه نظریه ریسمان است. وی هرازگاهی به دعوت پژوهشگاه دانش‌های بنیادی و انجمن فیزیک ایران، به کشور سفر می‌کند و علاوه بر ایراد سخنرانی‌های تخصصی در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور، برنامه‌هایی نیز برای سخنرانی‌های علمی عمومی برای دانشجویان دارد. وی به تازگی نیز به کشور سفر کرد و روز دوشنبه 26 خرداد با موضوع «نظریه ریسمان و فیزیک هندسی» در جمع علاقه‌مندان فیزیک در تالار علامه امینی دانشگاه تهران سخنرانی کرد که با استقبال گسترده مخاطبان همراه شد. وی در این نشست پس از ارایه تاریخچه‌ای از فیزیک مدرن به تشریح نظریه ریسمان و مزیت‌های آن نسبت به دیگر نظریه‌های مطرح دنیا (مکانیک کوآنتومی و نسبیت) پرداخت و ابعاد مختلف نظریه ریسمان را از دیدگاه فیزیک هندسی بررسی کرد. وی در این سخنرانی یافته‌های دو دهه اخیر نظریه ریسمان را مرور و بر نقش ابعاد اضافی و فیزیک هندسی در درک عمیق آن تاکید کرد. نظریه ریسمان تنها ساختاری است که توانست نظریه نسبیت عام (حاکم بر رویدادهای بزرگ‌مقیاس عالم) و مکانیک کوآنتومی (حاکم بر رویدادهای ریزمقیاس عالم) تلفیق کند و وحدت کلی نیروها را امکان‌پذیر سازد. ما برای آشنایی بیشتر با دستاوردهای فیزیک نوین از او برای گفت‌وگو دعوت کردیم که باوجود برنامه کاری فشرده و کمبود وقت، دعوت ما را پذیرفتند. با تشکر از وی، خلاصه این گفت‌وگو را می‌خوانیم.

۹ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کوروش رزمگیر