آموزش فیزیک بودجه بندی فیزیک روش مطالعه فیزیک تسلط به فیزیک در کوتاه ترین زمان

۸ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

سدی به نام حد سرعت نور


 بشر تاکنون روش‌های بسیار متفاوتی را به‌کار گرفته است که بتواند سرعت حرکت خود را افزایش دهد. هرچه فاصله‌ها بیشتر باشد، لزوم افزایش سرعت نیز بیشتر به چشم می‌آید. با پرواز بشر به مرز فضا و گشوده‌ شدن چشم بشر به وسعت و در حقیقت بیکرانگی جهان، دریافت برای کاوش در جهان باید روش‌هایی برای دستیابی به سرعت‌های بیشتر ابداع کند، به بیان دیگر اگر قرار باشد بشر در زمینه‌های فضایی به نتایج مطلوب‌تری دست پیدا کند، باید محدودیت کنونی سرعت را کنار بزند. در ادامه این مقاله با سرعت و مفهوم‌های وابسته به آن بیشتر آشنا شده و به بررسی این موضوع می‌پردازیم که چه زمانی و چگونه می‌توان رکورد سرعت را شکست.

speed

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
کوروش رزمگیر

آیا خوشبختی را میتوان با پول خرید؟

در حالی که بسیاری از ما زندگی را در تعقیب پول سپری می‌کنیم، معمولاً به ما گفته می‌شود که خوشبختی را نمی‌توان با پول خرید. اما چه حقیقتی در این گفته نهفته است؟ آیا بین پول و خوشبختی همبستگی وجود دارد؟ و اگر چنین است، چطور می‌توانیم از آن به سود خودمان استفاده کنیم؟ انسان‌ها نسبت به تغییر بسیار حساس‌اند؛ زمانی که ترفیع یا درجه می‌گیریم، واقعاً از آن لذت می‌بریم. اما با سرعت شگفت آوری به ثروت جدیدمان عادت می‌کنیم. مطالعاتی نشان داده است که در آمریکای شمالی درآمد اضافی بیش از ۷۵ هزار دلار در سال دیگر تاثیری بر شادی روزانه فرد ندارد. در واقع افرادی که در لاتاری برنده می‌شود معمولاً می‌گویند که بیشتر احساس غمگین بودن می‌کنند. چنین افرادی معمولاً در نهایت همه پول خود را خرج می‌کنند، زیر بار قرض می‌روند و تباه شدن روابط اجتماعی خود را تجربه می‌کنند.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کوروش رزمگیر

راه اندازی سایت جدید!

وبلاگ جدیدی با موضوعیت مهندسی مکانیک راه اندازی شد ... دوستانی که به مهندسی مکانیک علاقه مند هستند می تونن از سایت استفاده کنند البته فعلا که مطالبش کمه !


mechanism.blog.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کوروش رزمگیر

پرورش گیاه در ایستگاه فضایی!

عکس از سایت ناسا

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کوروش رزمگیر

آیا می توانید به برداشت اول خود اعتماد کنید؟

تصور کنید به تماشای مسابقه فوتبال رفته‌اید و یک فرد منزجر کننده کنارتان می‌نشیند. او بلند فریاد می‌زند، و نوشیدنی‌اش را روی شما می‌ریزد و تیم شما را مسخره می‌کند. چند روز بعد که در حال قدم زدن در پارک هستید ناگهان باران  می‌گیرد. چه کسی پیدا می‌شود که چترش را با شما شریک شود؟ همان فردی که در مسابقه فوتبال با او  آشنا شده بودید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کوروش رزمگیر

تکالیف جلسه اول فیزیک 3 کانون شهدا

اینم از تکالیف جلسه اول فیزیک 3

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کوروش رزمگیر

آیا تا 15 سال آینده ایده عمر جاویدان قابل دستیابی است؟!

گوگل راز عمر جاویدان را برملا کرد یکی از مدیران گوگل به نام ری کرزویل (Ray Kurzweil) معتقد است که تا سال 2030، انسان‌ها به مرحله‌ای از پیشرفت خواهند رسید که با تلفیق بدن خود با روبات‌ها به عمر جاویدان دست پیدا خواهند کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱
کوروش رزمگیر

تصاویری جالب از اشک زیر میکروسکوپ منبع : اخبار و مقالات صنعت

موریس میکرس تنوع زیبای اشک‌ها را در زیر میکروسکوپ به نمایش گذاشته است و ثابت کرده است که همه اشک‌ها یکسان نیستند. این عکاس هلندی دوستانش را جمع کرده و از آن‌ها خواسته هر کدام به هر روشی که دوست دارند اشک خود را درآورند. دوستانش هم از خوردکردن پیاز گرفته تا خوردن فلفل تند و از روی احساسات اشک خود را درآوردند. سپس میکرس هر قطره اشک آ‌ن‌ها را زیر میکروسکوپ قرار داده است و آن‌ها را با اسلاید از هم متراکم کرده است و نتیجه آن نگاهی شگفت به ساختار علمی اشک می‌باشد. سه نوع اصلی اشک وجود دارد: اصلی، رفلکس و روان‌شناختی. اشک‌های اصلی چشم را نرم و لیز نگه می‌دارند. اشک‌های رفلکس توسط محرک‌ها مثل یک حساسیت ایجاد می‌شوند و اشک‌های روان‌شناختی که شاید مهم‌ترین نوع آن‌ها باشند با احساسات عمیق مرتبط هستند مثل زمانی که با تماشای یک فیلم غمگین گریه می‌کنید. همگی آنها از موادی همچون چربی‌ها، پادتن‌ها و آنزیم‌هایی که در آب شور معلق هستند، تشکیل شده است. تصاویر میکرس تمایزی آشکار بین انواع اشک ‌را آشکارمی‌کند. اشکی که از بریدن پیاز ایجاد شده است متفاوت از اشکی است که از روی خنده یا گریه به وجود آمده است. ترتیب کریستالی آن‌ها دارای الگوها و تراکم متفاوتی است. اما علارغم اساس آن‌ها هر تصویر دارای جزئیات خیلی ریزی است که عناصر طبیعت همانند برگ‌های سوزنی کاج، قطرات برف و برگ‌های درختان را آشکار می‌کند. این شباهت‌های جالب یادآور ارتباط بی‌نهایت ما با کره زمین است. 

  

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱
کوروش رزمگیر