آموزش فیزیک بودجه بندی فیزیک روش مطالعه فیزیک تسلط به فیزیک در کوتاه ترین زمان

۱۰ مطلب در آذر ۱۳۹۳ ثبت شده است

فیزیک بیچاره!

سوءاستفاده از مفاهیم فیزیک کوانتومی

بسیاری از تعاریف و واژگان حیطه علوم در معرض کژفهمی و سوء برداشت قرار دارند و حتی مفاهیم پایه‌ای ریاضیات، نجوم، زیست‌شناسی یا فیزیک نیز ممکن است جابجا فهمیده شوند. مثلاً ممکن است فردی تصور کند مفهوم تکامل(فرگشت) داروینی را خوب فهمیده اما اگر در محتوای ذهن او دقیق شویم درمی‌یابیم که او نمی‌تواند میان رویکرد داروینی و لامارکی تفاوتی قائل شود و در حقیقت این دو را با هم جابجا گرفته است.

 ImageGen

۶ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کوروش رزمگیر

راز؟!

نقد علمی کتاب و فیلم «راز»

راز ؛ قانون جذب، انرژی مثبت؛ اسرار کوانتومی موفقیت و تعابیری نظیر آن؛ بخشی از کلمات کلیدی برنامه‌ی فریب عمومی هستند که در سال‌های اخیر به‌صورت فزاینده‌ای در جامعه رواج پیدا کرده است. مجریان برنامه فریب عمومی نیز تبلیغات و هیاهوی گسترده‌ای  به راه انداختند و از دیگر سو بسیاری از مردم، با خرید DVD یا خرید کتاب راز و یا نهایتاً با شرکت در همایش‌های “صد راه برای موفقیت” تلاش کردند زندگی خود را متحول کرده و تعالیم برنامه‌ی راز را در زندگی روزمره به کار ببندند.دست‌اندرکاران و سازندگان برنامه راز در تبلیغات خود ادعا می‌کنند:

شما پس از دیدن این مستند و بکار بستن این راز مهم و بسیار ساده پس از مدت کوتاهی به‌راحتی می‌توانید خوشبخت زندگی کنید. این رؤیایی است که ذهن باهوش‌ترین دانشمندان را از زمان انیشتین شیفته خود ساخته است. اکنون دانشمندان آن را پیدا کرده‌اند، یک تئوری هیجان‌انگیز، که نفس دانشمندان را گرفت.

 jazb

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کوروش رزمگیر

جلسه آخر سه جلسه ای دبیرستان نیلوفر

جلسه آخر از کلاسهای 3 جلسه ای اردو امتحانات نیلوفر 

فیزیک 1 ساعت 17:15 تا 18:45

فیزیک 2 از ساعت 19 تا 20:30


یک کلاس 3 جلسه ای جدید برای فیزیک 2 هم هست که دو جلسش دوشنبه 17:15 تا 20:30 تعیین شده. جلسه سومش هم اعلام میشه بعدا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کوروش رزمگیر

کلاسهای اردو فیزیک کانون میدان شهدا

کلاسهای آمادگی برای امتحان پایان ترم و رفع اشکال که با اسم اردو ! شناخته میشه و من نمیدونم چه ربطی به اردو داره(زمان ما یعنی زمان لویی شانزدهم اردو نه تنها کلاس نبود که معمولا یک مکان تفریحی بود که با مینی بوس های لویی شانزدهم به آنجا نقل مکان می کردیم)


فیزیک 1 ... یکشنبه 23 آذر

فیزیک 2 ...  دوشنبه 24 آذر - چهارشنبه 26 آذر

فیزیک 3 تجربی ...سه شنبه 18 آذر ... چهارشنبه 19 آذر ...چهارشنبه 3 دی


 ساعت کلاسها 17:15 تا 20:15

۲۵ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کوروش رزمگیر

بارم بندی فیزیک 1 سال گذشته

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کوروش رزمگیر

بارم فیزیک 3 تجربی سال گذشته

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کوروش رزمگیر

بارم بندی فیزیک 2 سال گذشته

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کوروش رزمگیر

بارم بندی فیزیک 3 ریاضی سال گذشته

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کوروش رزمگیر

موتور دیزل و ترجیح آن به موتورهای بنزینی

این مقاله جالبیه برای دوستانی که دنبال دیزل بودن.... برای دانش آموزان علاقه مند هم جالبه بحث موتورهای دیزل

متعاقب بحران‌های انرژی و زیست‌محیطی به وجود آمده در ارتباط با آلودگی خودروها، بیشتر کشورهای دنیا بویژه در اروپا و امریکا، با هدف وضع قوانین سختگیرانه مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا خودروسازان را در زمینه طراحی موتور‌های مناسب مجبور به تکاپو کرده‌اند. این تلاش‌ها در مسیرهای زیر پررنگ بوده است:

الف- بهینه‌سازی موتورهای فعلی از لحاظ سوخت و بهسوزی

ب- استفاده از سوخت‌های جایگزین (هیدروژن، گاز طبیعی، الکل و ...)

پ- ارتقای موتورهایی که مورد استقبال کمی قرار گرفته‌اند (موتورهای دیزل).

ت- طراحی و ساخت موتورهای هیبریدی و ارتقای آنها

یکی از عمده مواردی که خودروسازان، فعالیت‌های زیادی در ارتباط با آن انجام داده‌اند، تولید خودروهای دیزل است.

موتورهای دیزلی و بنزینی عمده‌ترین انواع موتورهای درونسوز بوده و در سطحی وسیع مورد استفاده قرار می‌گیرند. امروزه موتورهای دیزل که از آنها به عنوان خودروهای سبز یاد می‌شود، پیشرفت فراوانی کرده‌اند. به طوری‌که این نوع خودروها افزون بر 50 درصد از خودروهای اروپا را دربرمی‌گیرند. این مقاله، شرح مختصری است از این نوع موتورها در مقایسه با موتورهای بنزینی.

۷ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کوروش رزمگیر

برای شاد بودن کنجکاو باشید!

به نظر می رسد یافتن راز خوشبختی از مهمترین خواسته های انسان مدرن گشته است. با بالا رفتن استاندارد زندگی، بشر امروزی بهای بیشتری برای ایجاد شادی و آرامش شخصی قائل گشته است. بخش بزرگی از اجتماع شهرنشین، خ127671-126810واهان فراهم کردن زندگی بهتر برای خود است. مهم‌‌‌‌تر از همه اینکه این جستجو برای خوشبختی، دیگر به مردم چند کشور بزرگ غربی محدود نمی شود.

در یکی از وسیع‌ترین تحقیقات در این زمینه که توسط دو دانشگاه امریکایی در سطح ۴۸ کشور دنیا صورت گرفته و بیشتر از ۱۰ هزار نفر در سنجش های آن شرکت کرده اند کشف شده است که « شاد بودن» از بسیاری دیگر از خواسته های عمومی افراد نظیر ثروتمند بودن و حتی رفتن به بهشت نیز پیشی گرفته است.


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کوروش رزمگیر