1-بین هر 40 دقیقه درس خوندن، 5 یا 10 دقیقه استراحت باشه (می تونه موسیقی گوش کردن باشه، تلفن به دوست باشه، راه رفتن باشه و …) که این باعث میشه در این مدت اون مطالب از حافظه کوتاه مدت به حافظه بلند مدت منتقل بشن

2- موقع مطالعه حتما باید نکات مهم رو مشخص کرد. یا هایلایت یا ضرب در بذاریم کنار مطالب مهم یا حتی مطالبی که خیلی مهم هستن 2 تا یا 3 تا ضرب در.

گاهی اوقات در 1 یا 4 صفحه واقعا فقط چند تا جمله است یا یک جمله از اونه که مهمه.

ضمنا: ویتامین c و B complex که همه ویتامین ها رو داره در این امر مفیده. چربی و نمک مزاحمتهایی ایجاد می کنن.

و بعد رسیدن به این اصل: من کار و کوششم رو می کنم، شد شد ، نشد نشد.

((کار رو به آینده موکول نکنیم. اگر قراره 1000 ص بخونم توی 10 روز، من ترجیح میدم که مثلا 8 تا 125 ص بخونه یا چیزی حدود 7 تا 150 ص و 2 یا 3 روز قبل تمومش کنم. من اصولا توی زندگیم هیچ وقت کارمو به آخر نمی گذارم.))

منبع : تبدیل به نوشتار از سایت http://www.badrian.ir