هنوز چند ماهی از بررسی آخرین داده‌های تلسکوپ‌فضایی کپلر و کشف ۷۱۵ سیاره‌ی فراخورشیدی جدید نگذشته‌ است که دانشمندان به یافته‌ی مهمی دست پیدا کردند: نخستین سیاره‌ی فرخورشیدی زمین‌مانند در منطقه‌ای سکونت‌پذیر نسبت به ستاره‌ی مادر در داده‌های کپلر آشکار شده است. سیارات زمین‌مانند لقب سیاراتی است که  علاوه‌ بر این‌که از نظر اندازه شبیه به زمین‌اند (کمتر از ۱/۵ برابر قطر و کمتر از ۲ برابر جرم) باید در منطقه‌ای سکونت‌پذیر نسبت به ستاره‌ی مادر خود قرار داشته باشند؛ منطقه‌ای که نه آن‌چنان سرد و آن‌چنان گرم است و سیاره‌ می‌تواند درچنین منطقه‌ای میزبان آب مایع باشد.

این سیاره‌ی تازه کشف شده Kepler 186f نام دارد و در فاصله‌ی ۵۰۰ سال نوری از ما قرار دارد. انداز‌ه‌ی این سیاره‌ فقط ۱/۱ برابر زمین است اما در لبه‌ی بیرونی ناحیه‌ی سکونت‌پذیر قرار دارد. به این معنی که شرایط آن بسیار نزدیک به یخ‌زدن آب مایع است.  همچین ستاره‌ی میزیان نیز از خورشید کوچک‌تر و سردتر است. و سیاره‌ در محدوده‌ای نزدیک به ستاره‌ی مادر خود قرار دارد؛ به این معنی که هر ۱۳۰ روز یک بار یک دور کامل حول این کوتوله‌ی سرخ می‌زند. توماس بارکلی از اعضای گروه پژوهش به نیویورک‌تایمز می‌گوید: « این سیاره واقعاً من را یاد زمین می‌اندازد اما شاید بهتر باشد به‌جای‌ دوقلو بگوییم  پسرخاله‌‌ی زمین است.»