موقعیت‌های جذاب و هیجان انگیز در زندگی کم پیش می‌آیند؛ موقعیت‌هایی که شاید تکرارشدنی هم نباشند و نتوان برای‌شان مشابهی یافت. برای مثال تصور کنید بر روی یک هلیکوپتر نشسته‌اید و با گوشی موبایل خود از مناظر عکس می‌گیرید. چنین موقعیتی در زندگی کم‌تر کسی ممکن است اتفاق بیفتد؛ چه برسد به این‌که تکرار هم بشود!

شاید چیزی که این موقعیت را برای شما جذاب می‌کند هیجان‌اش باشد، شاید هم دوست دارید هوای تمیز و باد خانک آن ارتفاع به صورت‌تان بخورد، یا شاید به عکاسی از ارتفاع بالا علاقه داشته باشید. اگر علاقه‌تان مورد آخر است، می‌توانید گوشی خود را بر روی یک هلیکوپتر نصب کنید و به خلبان بگویید کجا برود، در چه ارتفاعی پرواز کند، دوربین را با چه زاویه‌ای نسبت به افق تنظیم کند و چه زمانی عکس بگیرد. این یک رویا نیست، کاری است که این پهپاد برای‌تان انجام می‌دهد.


برای استفاده از این پهپاد کافی است برنامه مخصوص آن را بر روی گوشی تلفن همراهتان نصب کنید. این پهپاد هم مانند یک گوشی موبایل هوشمند می‌تواند توسط هر فردی که اطلاعاتی کلی داشته باشد کنترل شود. برای کنترل این ربات، کافی است گوشی خود را به هر سمتی که می‌خواهید کج کنید تا پهپاد هم به همان طرف برود. این پهپاد به لطف وجود سنسور ژیروسکوپ سه محوره هرگز بدون کنترل شما به چپ و راست کج نخواهد شد. به دلیل وجود سنسور فشار هوا، ارتفاع آن هم در هوا تحت کنترل شما خواهد ماند. مهم نیست باد از کدام طرف و با چه سرعتی بوزد، ربات پرنده فقط از شما تبعیت می‌کند. البته ایندر حالتی است که شما بخواهید کنترل ان دستی باشد. می‌توانید برای حرکت این پهپاد برنامه‌ریزی کرده و در همان حال که در حال پرواز است، مانند یک کارگردان حرفه‌ای به ضبط فیلم بپردازید. همچنین موتورهای آن کاملا بدون لرزش عمل کرده و باعث نمی‌شوند که عکس‌ها تار بیافتند. عکس‌هایی گرفته شده با دوربین این ربات پرنده را می‌توان در همان لحظه بر روی صفحه گوشی موبایل مشاهده و ذخیره کرد. این عکس‌ها در حافظه‌ی جانبی چهار گیگابایتی این دستگاه هم با فرمت JPG ذخیره شده و بعد از فرود ان می‌توان آن‌ها را کپی کرد. این پهپاد در کنار وجود اسکلت و بدنه مقاوم در برابر ضربه، در زمان سقوط سیستم‌هایی را فعال میکند که به آرامی فرود آمده و نگذارند به دستگاه ضربه‌ای وارد شود.
ویژگی‌های ذکر شده در بالا بدون وجود یک کامپیوتر تعبیه شده غیر ممکن است. کامپیوتری که داده‌های دریافتی از سنسورها و دستورات کاربر را پردازش کرده و با توجه به آن‌ها، به موتور‌ها دستور لازم را بفرستد. این کامپیوتر پردازنده‌ای با حداکثر فرکانس کاری 1GHz محاسبات را انجام داده، دارای معماری 32 بیتی بوده و از نوع ARM Cortex A8 است.
به نظر می‌رسد این پهپاد چیزی فراتر از یک اسباب بازی ساده باشد.

این مدلها با قیمتهایی حدود 700 هزار تومان به بالا در دیجی کالا عرضه شده اند

منبع : دیجی کالا